Kiedy stocki są bezużyteczne?
Zdjęcia stockowe nie przydadzą się Klientowi w kilku przypadkach. Pierwszym i podstawowym jest obrazowanie produktów. Ciężko zapewne
znaleźć na stockach produkty, które samemu się sprzedaje lub wytwarza. W takiej sytuacji, usługi dedykowanej fotografii reklamowej
stają się bezcenne. Podobnie, gdy mamy konkretną i bardzo precyzyjną wizję kampanii i zdjęć. Wśród gotowych fotografii raczej nie
znajdziemy idealnego kadru, czy ich serii.
Najważniejszym jednak mankamentem fotografii stockowych jest możliwość używania przez nieograniczoną ilość osób. Kupujemy obraz,
który ma być wizerunkiem naszej firmy, ma się z nią kojarzyć i widnieć na stronie, katalogach, czy billboardach, a po chwili okazuje
się, że sąsiad lub konkurencja wybrała dokładnie to samo zdjęcie i stworzyła na jego podstawie własną reklamę.
Poza wszystkim, stocki użyte w nieodpowiedni sposób, potrafią wypatrzyć przekaz reklamowy. Wiele z nich jest bardzo sztucznych,
wręcz przesłodzonych, a użyte w reklamie mikrofirmy aż rażą, tworząc z gruntu nienaturalny, przekłamany wizerunek. Dlatego właśnie
większe firmy decydują się na sesje indywidualne, w oparciu o ściśle określony scenariusz.