menu

Tworzenie stron www

Czy i kiedy zamówić stronę www?

Dla nowopowstałej firmy, stworzenie strony www, to sygnał "jesteśmy na rynku" i szansa, że pojawią się klienci, lepsi dostawcy, a także pracownicy. Tak, o tych dwóch ostatnich grupach często się zapomina, a przecież można sporo zyskać mając lepiej wykwalifikowaną kadrę i dobrych, tanich dostawców. Wiemy to z własnego doświadczenia. Bardzo często na nasze skrzynki przychodzą propozycje współpracy, z których z powodzeniem korzystamy.

Strona internetowa, to także dbałość o wizerunek i dobry kontakt, które to elementy nowopowstałemu Podmiotowi są szczególnie potrzebne. Firmy istniejące dłuższy czas na rynku, również powinny dbać o swój wizerunek. To jasny i czytelny sygnał, że się rozwijamy, jesteśmy nowocześni (nawet, jeśli wizerunek strony mówi o wieloletniej tradycji).

Dziś sporo przedsiębiorstw odwiedzamy w pierwszej kolejności lub wręcz tylko internetowo. Możemy mieć piękne biura, nowoczesne budynki, ale wiele osób tego nie zobaczy, póki nie odwiedzi siedziby. Pierwsze wrażenie robi zatem dobra strona www. Stary, niedopracowany i nieaktualny serwis internetowy potrafi wręcz odstraszyć.

Jak przygotować materiały na stronę?

Strona www to jedno, ale przecież trzeba coś na niej zaprezentować. Najważniejsza jest dokładność. Trzeba pamiętać, że dla innych nie wszystko w naszej branży jest oczywiste. Wszystko musi być po prostu czytelnie oznaczone, dobrze opisane i zestopniowane.

Jeśli zamieszczania materiałów na stronie www ma dokonywać agencja reklamowa (można wykonać tę czynność także samodzielnie), to również należy kierować się myślą, że specjaliści od reklamy, niekoniecznie muszą być specjalistami w naszej konkretnej dziedzinie. Przygotowując dane, dobrze jest stworzyć katalogi odpowiadające za poszczególne guziki w menu i w nich umieszczać pliki tekstowe, zdjęciowe i multimedialne.

Zupełnie inną kwestią jest odpowiednie stworzenie materiałów do skutecznego wypozycjonowania strony, ale o tym informujemy już naszych Klientów bezpośrednio i modyfikujemy teksty.

Na co mogę liczyć?

To zależy w dużej mierze od tego, z kim zdecydujecie się Państwo współpracować. Rzetelna agencja reklamowa jest w stanie udzielić naprawdę kompleksowego wsparcia, dbając nie tylko o wygląd strony, ale również o aspekty prawne, bezpieczeństwo i całościowy wizerunek firmy. Jest w stanie także wyprowadzić Klienta z błędu, a nie jedynie przytakiwać, aby utrzymać zlecenie. Specjalistom powinno zależeć na realnym osiągnięciu celów i sukcesie Klienta. Po to przecież są.

Zatem możemy zadbać o aspekty prawne, pomóc w przypadku rejestracji znaków towarowych, zwrócić uwagę na kwestie publikacji na stronach materiałów pozyskanych od osób trzecich, określić, w jakich przypadkach serwis internetowy musi spełniać dodatkowe wymagania (np. te dotyczące ochrony danych osobowych), zaproponować najkorzystniejsze oferty dotyczące certyfikatów SSL, czy zakupu domen internetowych. I poza wszystkim zadbamy, żeby stworzona strona działała naprawdę dobrze.

Czemu to "tyle" kosztuje?

Oczywiście można zapewne znaleźć na rynku bardzo tanie rozwiązania. Pytanie tylko, czy ponadstandardowo tanie strony będą dobre, skuteczne i przemyślane w aspekcie działalności klienta, nie wspominając o późniejszym wsparciu i o tym, co z niezapisanych w umowie obietnic wyniknie. Nie sztuka dziś stworzyć stronę www. Sztuką jest stworzyć dobrą technicznie i funkcjonalnie stronę, która na siebie zarobi i będzie narzędziem pomocnym w generowaniu zysków firmy, tworzeniu jej wizerunku i kontakcie z klientami.

Warto pamiętać, że koszt dotarcia do kolejnego klienta poprzez stronę www, jest zazwyczaj najtańszy. Aktualizując katalogi, czy ulotki, musimy je ponownie wydrukować, przekazując materiał na płytach, trzeba je nagrać/wytłoczyć. Nie należy zapominać o kosztach dystrybucji tych nośników. Koszt wprowadzenia nowych danych na stronę www, jest w zasadzie zerowy. Dlatego korzystanie z dobrego produktu zawsze się opłaca.

Projekty graficzne

W skrócie…

Agencja reklamowa Olawski realizuje kompleksowe prace graficzne i drukarskie (w ramach własnych projektów graficznych). Poniżej tylko niektóre z obszarów naszej działalności projektowej:

  • projektujemy logotypy, katalogi, plakaty, ulotki i kalendarze;
  • wykonujemy projekty opakowań produktowych;
  • tworzymy projekty stron www (niezależnie od późniejszego składu);
  • opracowujemy reklamy prasowe.

 

Współpracujemy z najlepszymi krakowskimi drukarniami. Możemy zatem zapewnić obsługę reklamową na najwyższym poziomie.

Chcę wydrukować projekt. Czy warto korzystania z pośrednictwa?

Jeśli Klient posiada bardzo zaufaną i dobrą drukarnię, to można oczywiście skusić się na samodzielne zlecenie usługi druku. Należy przy tym pamiętać, że każdego elementu będziemy musieli najprawdopodobniej dopilnować sami. Jeżeli wydruk projektu graficznego ma się wiązać z eksperymentami i poszukiwaniem wykonawców, to opłacalność stoi zazwyczaj pod znakiem zapytania, a ryzyko rośnie.

W trakcie kilkunastu lat pracy w branży reklamowej, sprawdziliśmy sporą ilość drukarni. Niestety zdecydowana większość nie ma odpowiedniej technologii, dokładności, a nawet wiedzy. Ważnym aspektem jest również kompleksowa odpowiedzialność za druk i jakość. Agencja reklamowa, która wykonuje usługę kompleksowo, musi zadbać także o jakość odebranej pracy. Nikt nie może obarczyć już innego wykonawcy (grafika, czy drukarza) winą za to, że coś wyszło nie tak.

Pozycjonowanie stron

Jak pozycjonujemy strony?

W przeciwieństwie do tendencji rynkowych wielu firm, skupiamy swoje wysiłki w największym stopniu na dobrej technicznie budowie strony i jak najlepszym doszlifowaniu tekstów, żeby były odpowiednie dla odbiorców, a zarazem idealne dla wyszukiwarek. To trudna sztuka, ale daje najlepsze, najbezpieczniejsze i najtrwalsze efekty. Jakość treści i zachowanie odpowiednich proporcji ma kolosalne znaczenie.

Nasza praca przy pozycjonowaniu polega w dużym stopniu na współdziałaniu z Klientem, na stałej pomocy w kwestii tworzenia odpowiednich materiałów na stronę. Oczywiście nie poprzestajemy jedynie na tym. Przy dużych stronach i trudnych frazach takie działania byłyby niewystarczające. Pozycjonowanie poza stroną (na stronach zewnętrznych) odbywa się w sposób cykliczny. Analizujemy tendencje zmian w algorytmach robotów wyszukiwarek i dostosowujemy nasze kroki, żeby efekty pozycjonowania były jak najbardziej bezpieczne i zadowalające Klienta.

Umowa i opłaty

Umowę na pozycjonowanie strony zawieramy na okres minimum jednego roku. Spowodowane jest to dużym nakładem prac, szczególnie w początkowym okresie. W wielu przypadkach efekty nie pojawiają się natychmiast. Przed podpisaniem umowy przedstawiamy ofertę, w ramach której każda, pozycjonowana fraza zostaje wyceniona w formie opłaty miesięcznej za osiągnięcie efektu.

Opłaty za pozycjonowanie pobieramy jedynie po osiągnięciu efektów, czyli wzroście pozycji strony i pojawieniu się jej w pierwszej 10-tce wyników wyszukań. Jeśli nasze prace nie przynoszą spodziewanych efektów, Klient nie jest obciążany żadnymi kosztami. Jeśli strona wyświetla się w pierwszej 10-tce, na daną frazę, jedynie przez część miesiąca, to opłata jest proporcjonalna do ilości dni skutecznego wypozycjonowania.

Ile fraz mogę wybrać?

Ilość fraz do pozycjonowania zależy od wielu czynników. Między innymi od wielkości strony, ilości materiałów tekstowych, konkurencyjności pozycjonowanych słów i wielu innych. Należy mieć świadomość, że pozycjonowanie głównych, wiodących haseł ma pewne ograniczenia. W przypadku dużych stron skuteczne pozycjonowanie jest zazwyczaj nieco łatwiejsze (jeśli oczywiście budowa serwisu jest poprawna), choć wymaga często bardzo indywidualnej taktyki.

Odmienne podejście musi nam towarzyszyć w przypadku małych stron. Nie można ich nasycić masą trudnych haseł z różnych dziedzin, bo nie zda to zupełnie egzaminu. Działania pozycjonerskie powinno się skoncentrować na kilku mocnych frazach. Mały serwis, z niewielką liczbą podstron i równie niewielką ilością unikatowego tekstu, ma znikome szanse na osiągnięcie dobrej pozycji na wiele trudnych haseł. Dlatego właśnie, przed przystąpieniem do pozycjonowania, przeprowadzamy odpowiednie analizy popularności słów kluczowych i ich konkurencyjności, a następnie wspólnie z Klientem, decydujemy się na wybór tych najistotniejszych lub odpowiednią rozbudowę podstron, która pozwoli zwiększyć paletę haseł.

Trochę teorii i praktyki

Naszym zdaniem, warto pozycjonować się jedynie na mocne i sensowne frazy, dobrze przemyślane, dostosowane do wielkości i możliwości strony oraz doprecyzowane (choćby w aspekcie lokalizacji). Każda strona ma pewien pułap nasycenia słowami kluczowymi, po osiągnięciu którego, kolejne nie są dobrze przyswajane przez roboty wyszukiwarek. Nie należy się spodziewać, że na małej stronie www, będziemy w stanie skutecznie wypozycjonować 10-20 sensownych fraz.

W niektórych firmach, pojawiają się oferty pozycjonowania skłaniające do zamówienia wielu fraz określanych, jako pomocnicze (w przymusowym pakiecie). I tak, poza słowami kluczowymi, które w rzetelny sposób mogłyby przynieść korzyść Zleceniodawcy, pozycjonuje się frazy, których nikt nie będzie szukał. Co gorsze, "pozycjonerzy" dobrze zdają sobie sprawę z tego, że nie uda im się podciągnąć strony w wynikach wyszukiwania na trudne słowa i będą zarabiać wyłącznie na prostych frazach, które w żaden sposób nie będę przekładać się na realne zyski Klienta.

x