Fotografia reklamowa

W wielu przypadkach przekaz wizualny - obraz, dociera szybciej do świadomości odbiorcy, niż pismo. Dlatego duży nacisk kładziemy na kreowanie profesjonalnego wizerunku produktów fotografią reklamową, wykorzystywaną później w kampaniach.
Zakres proponowanych usług, to:

  • fotografia reklamowa produktów i osób w krakowskim studio,
  • fotografia plenerowa i reklamowa, realizowana na terenie całego kraju,
  • fotografia architektoniczna.


Niektóre fotografie reklamowe wykonywane dla naszych Klientów dostępne są w dziale nasze prace.

 

Fotografia to przede wszystkim pasja...

Fotografia to poza pracą w studio także pasja. Efekty tej pasji, czyli fotografie przyrodnicze, budowli, makro, udostępniamy niekiedy naszym Klientom w ramach tworzonych projektów.
Zapraszam do obejrzenia mojej prywatnej strony, gdzie zamieszczone są niektóre rezultaty tej pasji: www.damianolawski.pl

 

Damian Olawski

 

Czy rzeczywiście dobra fotografia reklamowa może widocznie przyczynić się do zwiększenia sprzedaży?

Odpowiedź jest dość oczywista, ale przeanalizujmy temat od początku. Sprzedaż internetowa rośnie w błyskawicznym tempie, ogranicza ona tym samym koszty obsługi tradycyjnej. Nie trzeba zazwyczaj wynajmować lokalu w centrum lub można wynająć mniejszy, bo część obsługi przeniesiona zostaje na stronę www. Taki trend będzie się zapewne utrzymywał jeszcze dość długo. Zwróćmy uwagę, że produkty sprzedawane w sklepach internetowych są zazwyczaj tańsze, niż te w realnym sklepie i coraz więcej konsumentów o tym wie.
Jeśli chcemy zatem zachęcić do zakupu, to jednym z podstawowych narzędzi jest dobra prezentacja produktu. Cel można osiągnąć na kilka sposobów. Między innymi dobrą fotografią reklamową, dobrą prezentacją wideo lub poprzez sprzedaż znanej marki, która udostępnia zdjęcia produktowe sprzedawcom, a dodatkowo konsumenci znają produkt. W tym artykule nie poruszymy dodatkowych kwestii, jak dobre opisy, testy, opinie innych użytkowników, czy całościowa reklama marki.
Każdy z nas kupując produkt w sklepie internetowym chciałby go jak najlepiej pooglądać. Należy zatem kierować się tą zasadą przy sprzedaży własnych produktów. Polskie prawo przewiduje przecież czas na zwrot niechcianego, niespełniającego oczekiwań towaru, zakupionego na stronie www. Jeśli nie zaprezentujemy konsumentowi go w należyty sposób, to ilość zwrotów na pewno będzie znacząca, czego dalszą konsekwencją może być gorszy wizerunek przedsiębiorstwa lub produktu.

 

Fotografie stockowe. Czym to się w ogóle je i na ile ich używanie ma sens?

Stoki, czyli fotografie, ilustracje i inne elementy graficzne, których można używać komercyjnie (zazwyczaj odpłatnie). Korzystają z nich w zasadzie wszystkie agencje reklamowe, choć niektóre nie potrafią niestety bez nich żyć. Stoki to świetna alternatywa dla wykonywania własnych zdjęć marketingowych, czy sytuacyjnych (przysłowiowa pani z telefonem przy uchu, miły pan podczas ćwiczeń, czy ładny widoczek). Fotografie stockowe obniżają bardzo znacząco koszty projektu, co ma znaczenie chyba dla każdej firmy, a na pewno dla tych mniejszych. Istnieją oczywiście na rynku zdjęcia stockowe do publikacji wyłącznej, ale ich ceny powalają (nawet kilka tysięcy zł za jedno zdjęcie).

Kiedy stocki są bezużyteczne?

Zdjęcia stockowe nie przydadzą się Klientowi w kilku przypadkach. Pierwszym i podstawowym jest obrazowanie produktów. Ciężko zapewne znaleźć na stockach produkty, które samemu się sprzedaje lub wytwarza. W takiej sytuacji, usługi dedykowanej fotografii reklamowej stają się bezcenne. Podobnie, gdy mamy konkretną i bardzo precyzyjną wizję kampanii i zdjęć. Wśród gotowych fotografii raczej nie znajdziemy idealnego kadru, czy ich serii.
Najważniejszym jednak mankamentem fotografii stockowych jest możliwość używania przez nieograniczoną ilość osób. Kupujemy obraz, który ma być wizerunkiem naszej firmy, ma się z nią kojarzyć i widnieć na stronie, katalogach, czy billboardach, a po chwili okazuje się, że sąsiad lub konkurencja wybrała dokładnie to samo zdjęcie i stworzyła w oparciu o nie reklamę "desek sedesowych" podczas, gdy my rozpoczęliśmy kampanię biżuterii :).
Poza wszystkim, stocki użyte w nieodpowiedni sposób, potrafią wypatrzyć przekaz reklamowy. Wiele z nich jest bardzo sztucznych, wręcz przesłodzonych, a użyte w reklamie mikrofirmy aż rażą, tworząc z gruntu nienaturalny, przekłamany wizerunek.
Dlatego właśnie większe firmy decydują się na sesje indywidualne, w oparciu o ściśle określony scenariusz.

 

Ta strona korzysta z plików cookies.

Akceptuję Jeśli nie akceptujesz...